My 2hours @ UMMC

  1. Musim pemanasan global, maka ramai pengunjung berdiri kat pintu masuk farmasi sbb ade ekon.. syok je
  2. Staf kat farmasi tnsion bile aku nak gi amik ubat, siap marah2 kat aku sbb dtg beli ubat tak ikut time. Dah ubat hilang, kalau tak makan nanti doktor marah sbb tak ikut nasihat. Aiyoh!! Btw Im not getting it for free, i pay for it since im not a govt servant. And yang aku peliknye, kenapa calcitriol asik limited stock and all, tu kan PPUM, tempat byk buat research pasal perubatan, sedangkan mase kat HSNZ aku tak penah tak dpt, plus, it's free lagi.. hmm.. aku tak beli pon calcitriol tu sbb aku dah beli vit d3+Ca kat watson's.. hish, tapi ye la kan, she's a human.. dari pagi dh jumpe patients yg mcm2 ragam, penat lagi, belum lunch kot.. ehhehee
  3. oleh kerana skrg musim panas, ramai malaysians yang pakai seksa-seksis di farmasi, singlet la, skirt la, bla bla bla.. dan kemudian ada sorang patient cacat penglihatan, dlm ramai2 org, dia telah terselamat dari maksiat mata..
  4. Tiket parking ditulis sebagai "En Trauma".. at first, aku rase mcm kelakar sbb tempat parking tu dilabel dengan "Mr Trauma(?)" but then i realized that "En" refers to Entry, while Trauma is for the parking area (KECEMASAN DAN TRAUMA area)
  5. Aunty yg bekerja utk amik darah patients sangat friendly, aku siap interview lagi pasal skop kerja diorang ngan risk2 yg derang akan tanggung, plus dia cerita pengalaman dia almost infected dgn darah hepatitis B.. then dia bgtau lagi, ade 3 jenis blood checks yang patient dia required utk berpuasa..
    - lipid profile (kolesterol? correct me if im wrong..)
    - Glucose
    - Clycated Hb (HbA1C - what does it means though?)
    lagi 2nurses kat blakang duk sindir, "aik, tanye sorang je ke, ingatkan nak tanye sume.. kikiki" p/s : sesi ini dilakukan ketika waktu tidak sibuk, jika waktu sibuk, jangan tanya.. bahaya... hehehehehehe
  6. Abg yg jaga parking area selalu senyum pada pengunjung, hmm..
  7. satu bakul buah-buahan berharga RM50
  8. UMMC belum menyediakan online payment, online-online hanya boleh dengan maybank2u.com sahaja..

0 dah borak:

Solah